Celem jest wykorzystać siłę działania wspólnego i zogniskować energię borówkarzy. Zrobić jedną rzecz, ale zrobić ją razem. W efekcie odnieść korzyści indywidualne i jako branża – grupa ludzi mająca tę samą pasję i źródło dochodów.
Pomysł jest prosty. Akcję opieramy na odliczaniu do daty. Narzędziem jest LICZNIK, który powinniśmy umieścić na stronach internetowych naszych firm, organizacji i promować go wśród dostawców. Wystarczy kilkadziesiąt stron, by zarazić innych borówkarzy i pokazać się mediom. Zarówno informacyjnym jak i lifestyle’owym.
Zainteresowanie borówką ma do nas wrócić. Korzyścią najważniejszą będzie rozciąganie sezonu i więcej partnerstwa w relacjach z handlem detalicznym. Dodatkową – integracja i poczucie, że możemy kreować przyszłość, że mamy wystarczającą do tego siłę. Jeśli będziemy współpracować.
Wysiłkiem grupy plantatorów powstała już cała identyfikacja graficzna tego projektu.
Oto jej PREZENTACJA – kliknij i zobacz prezentację
Identyfikacja wizualna, znak graficzny i Facebook
Rozwiązania graficzne oparto na zegarze, który odlicza miesiące, tygodnie oraz dni do 1 lipca. Komunikaty są dwa: Dzień Polskiej Borówki oraz „początek sezonu”.
Licznik został zaprojektowany w formie pop-up’u, czyli banneru pokazującego się na stronie www w formie małej grafiki lub praktycznie całego ekranu. W wariancie poziomym i pionowym. Opcjonalnie może również występować jako banner na stronie www. W pierwszej części prezentacji pokazano różne możliwości jego adaptacji. Wspólnie z osobami odpowiedzialnymi za to, jak wyglądają Wasze strony www, powinniście zadecydować, który wybrać. Wszystko jest gotowe. Od administratorów-informatyków oczekiwać można szybkiej aplikacji. Nie muszą projektować – mają tylko „włożyć LICZNIK na stronę”.
1 lipca na biurkach decydentów
Znak graficzny akcji jest do wykorzystania w materiałach drukowanych. W formie nadruku lub naklejki do wkomponowania w papier firmowy, w oferty, foldery etc. Są przygotowane pliki graficzne. Każdy może wziąć jpg’a i dodać „1 lipca” do dowolnego dokumentu. Materiały są tak przygotowane, że zadowolą profesjonalnych grafików i agencje. Nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy „1 lipca” wkomponowali w swoje materiały. Znak graficzny może również znaleźć się w stopkach e-mail. To też możecie Państwo zobaczyć w drugiej części prezentacji.
1 lipca na ogólnopolskim fp na Facebooku
Powstał fanpage na Facebooku – https://www.facebook.com/dzienpolskiejborowki/ i bardzo ciekawy pomysł na to, jak ma on funkcjonować. Będzie to miejsce kreowane przez samych plantatorów. Szok? Tak. To jest pomysł bardzo nowatorski. Ale jeśli umówimy się, że chcemy tam mówić Polakom (konsumentom) o naszej pracy i walorach produktu, to możemy to zrobić właśnie w ten sposób. To będzie suma opinii i pokaz naszej kreatywności. Wszyscy mamy przecież świadomość, że na zdjęciach muszą być zdrowie i zdrowe relacje: otwarta postawa, uśmiechy, serdeczność, wzajemna życzliwość (pracownicy, współpracownicy, zbieracze) i zadowolenie finalnych konsumentów. Zapraszamy. Każdy chętny będzie miał 1 dzień do dyspozycji i całkowitą dowolność prezentowanych treści. Więcej informacji na https://www.facebook.com/dzienpolskiejborowki/info/?tab=page_info
Fanpage będzie odliczał do 1 lipca. Będą się zmieniać tzw. zdjęcie w tle, czyli grafiki na górze ekranu (w tym momencie wiszą „3 miesiące do rozpoczęcia sezonu”). Będziemy też wykorzystywać daty ciekawe dla branży, zdrowia, decyzji konsumentów, myślenia rodziców. Przykłady znajdziecie Państwo w trzeciej części prezentacji. Te grafiki będzie można udostępniać na swoje profile facebook’owe.
Będziemy starali się wypromować i wdrożyć formułę „profilu prowadzonego przez samych Plantatorów”. To bardzo uwiarygodni tę inicjatywę w naszym gronie i bardzo podniesie jej atrakcyjność dla obserwatorów z zewnątrz. Są miliony profili na Fb, ale nie słyszeliśmy dotychczas o tym by branżowy profil, kształtujący tak cenny dla nas wszystkich wizerunek owocu, percepcję jego jakości, tego jak powstaje i jakie wartości oferuje – oddać w ręce wielu ludzi, pozbawić kontroli. Chcemy to zrobić, czujemy, że jako branża wygramy na tym.
I nie odpuszczaj. Jesteśmy silni tylko kiedy będziemy współpracować ze sobą!
Podsumowanie
1 lipca oficjalnie Dniem Polskiej Borówki i dniem rozpoczęcia sezonu borówkowego. Od tego dnia Polacy powinni szukać świeżych borówek, a handlowcy mieć je w swojej ofercie. Tego dnia media powinny pisać o nas, o całorocznej pracy jaką wykonujemy i o walorach, które sprawiają, że borówka szturmem zdobyła świat. I że my Polacy w tym podboju mamy swój wielki udział. Produkujemy borówki, którymi zajada się już cały świat. Akcja jest wielkim pretekstem do tego, by o borówce mówić i pisać.
Każdy powinien pomóc. Niech LICZNIK trafi na nasze strony, na strony naszych przyjaciół, samorządowców, gmin, które nas wspierają, naszych partnerów, dostawców, transportowców.
Ściągnij licznik i włóż ją na swoją stronę (kliknij ten link)
Ściągnij pozostałe grafik i umieść je w dokumentach, ofertach, mailach (kliknij ten link)
O przebiegu całej inicjatywy będziemy informować na portalu jagodnik.pl i stronie Konferencji Borówkowej – http://www.konferencjaborowkowa.pl, gdzie LICZNIK już bije 🙂
Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/dzienpolskiejborowki/