Branding Ovation to projekt popularyzacji budowania marek w branży jagodowej. Tegoroczna edycja odbędzie się 31 marca w Warszawie. Konkurs wyłoni „Jagodową Markę Roku 2025”, Grand Prix w kategorii „Dział Marketingu Roku 2025” oraz 6 najlepszych marek gatunkowych – Truskawkową, Malinową, Porzeczkową, Kamczacką, Borówkową i Żurawinową Markę Roku 2025. Gala to jedyna w swoim rodzaju okazja by poznać marketingową elitę, ich doświadczenia i plany na najbliższy sezon. Udział w wydarzeniu wymaga akredytacji.
Czym jest BrandingOvation?
Branding Ovation to coroczne spotkanie producentów i specjalistów marketingu w ogrodnictwie. Gościem specjalnym jest Manfred Skrzypczyk – plantator truskawek, twórca słynnych samozbiorów w Księżym Lesie na Śląsku i gospodarze najstarszego „biegu po owoc”.
W programie prezentacje 3 najbardziej ekscytujących projektów ogrodniczego marketingu i solidna dawka wiedzy o budowaniu marki. 14 prezentacji konkursowych oraz ceremonia wręczenia 9 nagród, w tym po raz pierwszy nagrody publiczności. O tyle cennej, że widownię Branding Ovation stworzą ludzie, którzy na co dzień zajmujący się promocją i marketingiem.
Nagrodą dla laureatów jest promocja na łamach takich magazynów, jak np. Hurt&Detal, Forbes.pl, Money.pl, Biznes.Interia.pl. W serwisach PAP i na łamach prasy branżowej.

Kto powalczy o tytuł Jagodowej Marki Roku 2025?
Swoje doświadczenia i sukcesy zaprezentuje 14 jagodowych podmiotów:
- Karolina i Mateusz Wójcik, Owocowa Kryjówka w Gąsawach
- Malinowe i Borówkowe Factory, Horti Team i Hortus Media
zgłoszenie w kategorii Dział Marketingu
- Agnieszka Orzeł, DrBerry.pl
- Justyna Kusibab-Mruk, Plantin
- Małgorzata Jaszyk, Biohaskap
- Anna Litwin, BlueHaskap
- Pelc Mariusz, Nasze Eko
- DiWine Manufaktura Win Owocowych
- Ewa Kowalska, Fieldstone
- Izabela i Mateusz Osajda, Truskawki z Przykony
- Gosp. Rolne Karolina i Marek Pyda, Mrs. Rolnikowa
- Agnieszka i Michał Leleń, Truskawka od Rolnika
- Beata i Maksymilian Karpierz, Borówka Henrykowska
- Patrycja Kania, Borówkowe Wzgórze
Wydarzenie odbędzie się poniedziałek 31 marca 2025 r., 9:55-15:45 w Brain Embassy, ul. Czackiego 15/17 (Centrum Warszawy, 20 minut do Dworca Centralnego).
Uwaga! W godzinach eventu zakładać należy trudności z parkowaniem. Polecamy przyjechać pociągiem lub jednym samochodem w kilka osób.
Jagodowy marketing
Jagodowy marketing to nie tylko sprzedaż owoców, ale pokazanie prawdziwej historii i budowanie emocji wokół jagody kamczackiej – jej smaku, wartości odżywczych i walorów prozdrowotnych. Dla nas, wartością jest możliwość kreowania autentycznej marki, opartej na jakości i pasji, co przekłada się na lojalność klientów i długoterminowe relacje z kontrahentami. To także szansa na edukację rynku (jagoda kamczacka to stosunkowo nowy owoc na naszym podwórku). To również możliwość pokazania, że małe, rodzinne plantacje mogą konkurować z wielkimi graczami, oferując coś unikalnego – produkt tworzony z sercem. Zapraszam by poznać kamczatkę i liczną reprezentacje jej zaangażowanych promotorów – mówi Justyna Kusibab-Mruk, marka Plantin, uczestnicząca w tegorocznym konkursie.

Program
Konkurs poprzedzą zaproszenia na najbardziej ekscytujące projekty marketingowe sektora ogrodniczego. Potem zobaczymy 14 prezentacji konkursowych. Na koniec ceremonia wręczenia 8 nagród II edycji Branding Ovation 2025. Galę poprowadzi Mariusz Dąbrowski.
Oto program wydarzenia:
- 9:55 Powitanie uczestników
- 10:00 #ZacznijOdWarzyw
liderzy kampanii „Moc Polskich Warzyw” o synergii w promocji warzyw i owoców na przykładzie Volley Beach Przysucha 2025, 11-13 lipca
- 10:10 #JagodowaSztafeta
zaproszenie na III Bieg po Truskawkę (14/06) i I Bieg po Borówkę (13/07) – Grzegorz Gąszczyk, Fundacja Bieg Rolnika, koordynator biegów
- 10:20 Manfred Skrzypczyk – promotor jakościowej produkcji truskawek i twórca słynnych samozbiorów w Księżym Lesie
- 10:30 Ultra DUCH Jabłoni
pierwszy ultramaraton rowerowy w 2 terminach, maj i październik 2026 – Tobiasz Jankowski, twórca największych imprez kolarskich w Polsce
- 10:40 #JagodoweCodziennie, czyli jak przeżyć 100 lat? – doświadczenia tzw. niebieskich stref, miejsc, w których mieszka najwięcej 100-latków – Monika Hajduk, dietetyk kliniczny i promotor medycyny kulinarnej, poradnia Monvita (link)
- 10:50 Konkurs marek i marketingu w branży jagodowej
- 13:50 Power speech: O sztuce storytellingu – Piotr Bucki
- 14:30 Ceremonia wręczenia nagród
- Zakończenie planowane jest na godzinę 15:45
Jury Branding Ovation 2025 tworzą:
- Marta Staszewska – Berry Lu, zdobywczymi Grand Prix Branding Ovation 2024 w kategorii Dział Marketingu,
- Mateusz Maruszewski – twórca marek „Farma Mój Owoc” i „Lody z Farmy”, zdobywca tytułu Jagodowej Marki Roku 2024,
- Piotr Bucki – psycholog i trener krytycznego myślenia, twórca 5 najlepszych prezentacji na konferencji „I Love Marketing” i m.in. obejrzanej blisko 300 tys. razy prezentacji TEDx SGH,
- Tomasz Pańczyk – Prezes Wydawnictwa Fischer Trading Group, Redaktor Naczelny magazynu HURT & DETAL,
- Witold Boguta – prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, przewodniczący Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, członek Core Teamu,
- Maciej Dolata – pomysłodawca przeglądu, partner w agencji INSPIRE smarter branding, współtwórca projektów: „Czas na polskie superowoce!”, „Połowa sukcesu” integrującego działania promocyjne sektora ogrodniczego i „Core Team” angażującego w jego rozwój.
Udział w jury będzie dla mnie zaszczytem. Ze swojej strony mocno zachęcam do udziału w wydarzeniu. To inspiracja i wspaniałe doświadczenie – mówi Marta Staszewska i marka BERRY LU, zdobywcy tytułu „Działu Marketingu 2024”.
Jak wziąć udział w marcowej gali Branding Ovation? Udział w gali wymaga akredytacji mailowej: akredytacja@inspiresb.com
Zapisy trwają do środy 26/03, 16:00 lub do wyczerpania miejsc. Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie maila zwrotnego z zaproszeniem.
W razie problemów z akredytacją prosimy o kontakt na adres Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw: Świętokrzyska 20, lok. 321, 00-002 Warszawa, lub pod e-mailem: biuro@grupyogrodnicze.pl
Szczegóły w Regulaminie konkursu „BRANDING OVATION” – link
Aktualne informacje zawsze pod adresem BrandingOvation.pl