Branding Ovation 2024 – premierowa edycja wydarzenia



Za nami Branding Ovation 2024. Celem, jaki obrali organizatorzy wydarzenia była promocja brandingu, lub inaczej mówiąc, budowania marek i promocji owoców jagodowych. Pierwsza edycja tego projektu odbyła się w Warszawie 9 kwietnia 2024 roku.

Sport a owoce i warzywa

Jednym z prelegentów Branding Ovation był Paweł Myziak z EuroPapryki. Poinformował m.in. o współpracy jaką firma prowadzi ze światem sportu. Moc Polskich Warzyw to marka, którą promuje się m.in. meczach siatkarskich klubów takich jak ZAKSA Kędzierzyn Koźle czy Enea Czarni Radom. Współpraca dotyczy także wizyt zawodników w szkołach w celu promocji spożycia warzyw. Zrzeszenie Producentów Papryki RP także współpracuje z przedstawicielami sportu – oba światy, tj. sportowców i warzywników przenikają się zatem. Głos w trakcie Branbding Ovation zabrał jeden z najbardziej znanych, emerytowany już siatkarz, Paweł Zagumny. Aż 427 krotny reprezentant polski w siatkówce a obecnie prezes radomskiego klubu, wysoko ocenił współpracę z ogrodniczymi organizacjami.

Jagodowe codziennie

To działania mające na celu popularyzację lepszych nawyków żywieniowych.  Badania wykazują, że zaledwie 17% Polaków zjada odpowiednią ilość owoców i warzyw. Tym czasem wystarczy tylko jedna filiżanka ciemnych jagodowych dziennie, by mogło to mieć wpływ na stan zdrowia organizmu. Jednym z celów tegorocznej edycji jest stworzenie 365 powodów dla którego warto regularnie zjadać owoce jagodowe. Mogą to być zalety żywieniowe, ale także zaproszenia na samozbiory do gospodarstw czy inspiracje kulinarne.

Prezentacje gospodarstw jagodowych

Witold Boguta

Zasadniczą częścią spotkania była prezentacja 13 owocowych marek. Ich przedstawiciele prezentowali swe gospodarstwa, a oceniani byli przez jury. Przewodniczącym Komisji był Maciej Dolata, agencja INSPIRE smarter branding, Vice Przewodniczącym Witold Boguta, reprezentujący Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jury Branding Ovation stworzyli także Piotr Bucki, Grzegorz Twaróg – Studio graficzne PLANTACJA oraz Tomasz Pańczyk, Prezes Wydawnictwa, Redaktor Naczelny HURT & DETAL. Poniżej krótki opis gospodarstw i marek:

Dr Berry

Dr Agnieszka Orzeł (Dr Berry) i Dominika Kozarzewska (Polskie Jagody)

Dr Agnieszka Orzeł prowadzi rodzinną spółkę Dr Berry. Głównym kierunkiem produkcji jest malina. Celem działań jest popularyzacja malin, nie tylko tych czerwonych, ale także żółtych i czarnych. Promuje się polskie odmiany, zaś same owoce trafiają m.in. do szkół, gdzie dzieci mogą je degustować. Projekt Mali Ogrodnicy uczy dzieci hodowli malin  – mogą one wybrać kolory owoców, które chcą potem zbierać, a ich przygoda z malinami rozpoczyna się od wsadzenia sadzonki na stałe miejsce. Działania te mają mieć charakter międzynarodowy i obejmować będą w przyszłości także jeżyny. W zeszłym roku zorganizowany został też konkurs pt. „Super dziewczyny jedzą maliny”, a w tym sezonie projekt ten będzie kontynuowany. Dr A. Orzeł wdraża dodatkowo projekt „Maliny na tarasy” dedykowany starszym osobom. Marka Dr Berry została wybrana Malinową Marką Roku 2024.

Agronom Berries

Paulina Andrzejkiewicz-Makaruk z Agronom Group

Paulina Andrzejkiewicz-Makaruk z Agronom Group mówiła o zaopatrzeniu polskich supermarketów w owoce jagodowe. Plantacje znajdują się na wschodzie kraju, pod Parczewem. Początki gospodarstwa sięgają 1993 roku, kiedy jego właściciel Paweł Dąbrowski rozpoczął produkcję truskawek z przeznaczeniem na rynki wschodnie. Następnie rozpoczęto także produkcję sadzonek truskawek, tym razem na zaopatrzenie rynków południowych. Obecnie działalność ta prowadzona jest pod marką Agronom Plants. Z kolei Agronom Berries to nie tylko firma produkcyjna, ale i handlowa. Dzięki współpracy z odbiorcami sadzonek m.in. z Grecji obecnie truskawki sprzedaje już przez cały rok. W ofercie są także owoce z Chile czy Maroko, a więc z innych kontynentów. Co warte podkreślenia, Agronom Berries jest największym producentem jagody kamczackiej. Agronom Breeding to kolejny człon firmy, który odpowiada za hodowlę i selekcję nowych odmian.

Szarłat M i W Lenkiewicz Spółka Jawna

Jan Hołownia reprezentował firmę Szarłat

Jan Hołownia reprezentował Szarłat, spółkę rodzinną z centralnej części Podlasia. Firma wytwarza produkty na bazie takich gatunków jak amarantus (szarłat – któremu zawdzięcza nazwę), grykę, dynię i rokitnik. Firma specjalizuje się w produkcji żywności funkcjonalnej i produktów wspierających procesy lecznice chorób cywilizacyjnych. Bazą dla produkcji produktów są surowce krajowe, choć dopuszcza się import uzupełniający na niewielką skalę. Hitem ostatnich dwóch lat jest shot rokitnikowy, zemulgowany przecier rokitnikowy bez nasion. Jak wyjaśniał Jan Hołownia, daje on przypływ energii, stabilizuje rozwój organizmu i poprawia koncentrację. Firma Szarłat uznana została Rokitnikową Marką Roku 2024.

DiWine

Marcin Bańcerwoski, DiWine

Beata i Marcin Bańcerowscy zajmują się produkcją win owocowych, a także popularyzacją ich spożycia. Marka DiWine  pragnie odbudować tradycje win owocowych z dwudziestolecia międzywojennego, które popularne były na całym świecie. W Wiązownej od 2020 roku wino produkowane jest już na sprzedaż, a nie tylko hobbystycznie jak wcześniej. Pierwsza sprzedaż byłą bardzo udana – w miesiąc nabywców znalazło 2,5 tys. butelek wina. Aktywność, uczestnictwo w setkach spotkań biznesowych i kulturalnych przełożyła się na sukces marki, która została laureatem godła Teraz Polska. DiWine zamierza poprzez lokalne inkubatory stworzyć 300 lokalnych winiarni, odbuduje przetwórstwo owoców  z myślą o tworzeniu wina smacznego i przystępnego dla Polaków. Firma DiWine uzyskała wyróżnienie dla Porzeczkowej Marki Roku 2024.

Laureatom nagród serdeczne gratulujemy!







Poprzedni artykułMiędzynarodowa Konferencja Porzeczkowa 2024 w Austrii
Następny artykułWażne zabiegi w okresie kwitnienia borówek – zapowiada się szybki sezon

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj