„Lato z borówkami”, czyli jak promowane będą polskie borówki

Nie tylko borówki mają borówkowy smak


Celem działań jest promowanie spożycia borówki i jej walorów. Od 3 lat środowisko plantatorów borówki promuje 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki jako datę rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon.

Promocja ze wsparciem finansowym

Od lat budujemy rynek. Od 3 lat świadomość daty rozpoczęcia sezonu, atmosferę czekania i odliczania. W tym roku idziemy o krok dalej. Naszym celem jest wyrobienie nawyku jedzenia borówek w sezonie zbiorów. Pokażemy, że to wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Jest częścią zdrowego stylu życia. Takie cele sobie stawiamy – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, partnerem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Planowane działania 2018

Treścią komunikacji w lipcu będą walory zdrowotne borówek i łatwość ich podania. Prezentacja przepisów pod wybrane sytuacje konsumpcji. Specjalnie promowane będzie dodawanie borówek do napojów. „Lato z borówkami” potrwa do końca wakacji, w sierpniu branża pokaże smak borówek doceniany przez producentów rzemieślniczych lodów i wybierze najlepsze lody borówkowe na świecie.

Czy borówki nie kojarzą się z latem? Nic więc dziwnego że ma to być LATO Z BORÓWKAMI

Aktywności w ramach projektu „Lato z borówkami” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest zaangażowanie plantatorów. Kampanię rozpoczyna cykl tekstów w prasie branżowej prezentujących dokonania plantatorów i argumenty na rzecz indywidualnego zaangażowania producentów. Argumentacja ma być na tyle uniwersalna, by zainteresować wszystkie media ogrodnicze, sadownicze i rolnicze.

Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie – mówił komentując realizację celów promocyjnych dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki.

W maju powstanie cykl filmów edukacyjnych prezentujących konsumentom pracę na plantacjach. W czerwcu branża wybierać będzie najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. W ubiegłym roku tę tradycję zainaugurował 10 miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Samo finałowe głosowanie obserwowało na Facebooku 50 tys. ludzi.

Z finałem na początek borówkowego sezonu

Inauguracja sezonu borówkowego w 2018 roku odbędzie się w sobotę 30 czerwca. Zostanie zorganizowany event dla konsumentów z degustacją przez najmłodszego plantatora i prezentacją plonów. Promocja walorów zdrowotnych, wygody i łatwości podania borówek dzieciom.

1 LIPCA w Dniu Polskiej Borówki plantatorzy w całej Polsce zaproszą na Borówkowy Weekend. To też już tradycja. Konsumenci będą mieli możliwość skosztowania pierwszych dań, deserów, koktajli i lodów ze świeżych borówek.

W czasie wakacji zrealizowane zostaną warsztaty dla dzieci przedszkolnych „Skąd się biorą borówki?”. Ich celem jest pokazanie dzieciom jak rosną i dojrzewają owoce, jak plantatorzy chronią je przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi oraz jak się je zbiera.

Warsztaty edukacyjne w przedszkolach mają pokazać dzieciom Skąd się biorą borówki

Nadzór strategiczny nad kampanią prowadzi agencja INSPIRE smarter branding. Agencja koordynuje pracę biura prasowego, produkcję materiałów edukacjach, produkcje filmowe, spójność identyfikacji wizualnej, zdjęć oraz realizację 7 aktywności, które złożą się na zaplanowane wdrożenie.

Strategię postrzegamy jako spójną reakcję na istotne wyzwania, jako sposób w jaki branża ma iść naprzód. W nadzorowanych działaniach akcentujemy umiejętność współpracy z naturą, zrównoważony rozwój, pasję plantatorów i wielopokoleniowość, tożsamość i bezprecedensowe sukcesy eksportowe. Współpracę plantatorów między sobą, z producentami innych owoców, z kucharzami i dietetykami. Borówka jest częścią zdrowego stylu życia – mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.

INSPIRE od 3 lat współpracuje z producentami borówki. Efektem tej współpracy jest nowa jakość prezentacji plantacji, standardów produkcji, plantatorów jako promotorów polskiej borówki.

Źródło: Fundacji Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw







Poprzedni artykuł„Lato z borówkami”, czyli jak będą promowane polskie borówki
Następny artykułPoczątek wegetacji malin w tunelu – przegląd odmian powtarzających owocowanie