Dziś kończą się największe na świecie targi owocowo-warzywne, Fruit Logistica 2016. Sukces polskich borówkarzy jest bardzo widoczny i powszechnie doceniany. Co ważne, jest to sukces postrzegany jako nieprzypadkowy, który Polacy zawdzięczają jakości i współdziałaniu. Dotyczy to zwłaszcza Polish Berry Cooperative, pierwszego w Polsce podmiotu konsolidującego grupy producentów borówek.
Na berlińskich targach po raz pierwszy promowała się Polish Berry Cooperative. Inicjatywa, którą tworzą już 3 grupy naszych producentów borówki – Polskie Jagody, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki Elliot i wielkopolski Berry Group.
Staliśmy się jako Polska największym producentem borówki w Europie. Na tych targach zrobiliśmy wszystko co możliwe, by dowiedział się o tym cały świat. Jest to ogromny sukces, doceniany przez naszych partnerów z zagranicy. Przez lata przyjeżdżaliśmy tu, by podpatrywać nowości. Ale sami wdrożyliśmy standardy, które dziś są inspiracją dla innych. Role się odwróciły. To są naprawdę wielkie dni naszej branży – mówi Mateusz Pilch z Berry Group, członek Polish Berry Cooperative, promotor branżowej konsolidacji w Wielkopolsce.
Do Berlina przyjeżdżają odbiorcy z całego świata. To doskonałe miejsce, by promować standardy produkcyjne i jakościowe, które pozwoliły polskim producentom borówki stać się numerem jeden w Europie. Przyjeżdżamy tu już od wielu lat, konsekwentnie budujemy naszą pozycję w 20 krajach na 4 kontynentach. Ten rok to jednak przełom. Pokazaliśmy światu nasz sukces i pozycję największego producenta w Europie – dodaje Dominika Kozarzewska z Polish Berry Cooperative, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.
- Polska zadziwiła wiele osób, potrafiąc zaistnieć jako odnoszący sukcesy producent borówek i jej pozycja jest bardzo zasłużona. Obecnie Polska w niektórych okresach roku jest liderem kategorii – wszystkie duże firmy kupują w Polsce, a robią to dlatego, że wiedzą, że mogą tu uzyskać produkt dobrej jakości, po odpowiedniej cenie, z zachowaniem stałości dostaw, w pożądanym rozmiarze i odpowiednim opakowaniu. A to jest klucz do sukcesu w branży owocowej. W Europie powinniśmy mieć silnych producentów. Życzę Polsce, aby nadal dostarczała produkty na rynki Europy, a tak naprawdę również rynki całego świata. Życzę Polsce dalszych sukcesów! – Chris White, Managing Director Market Intelligence, wydawca ogólnoświatowych magazynów dla decydentów branży, w tym Eurofruit i Asiafruit.
- Macie w Polsce fantastyczną infrastrukturę, a współpraca z Wami to przyjemność. Dlatego zawsze wyczekujemy z niecierpliwością lipca i sierpnia. Nasza firma Keelings współpracuje z polskim plantatorami od 5 sezonów i mamy nadzieję, że będziemy współpracować jeszcze przez wiele lat. Wspólnie rozwijać tę branżę, ponieważ dobry model biznesowy na przyszłość wymaga dobrej współpracy plantatorów, plantatora i importera, importera i sprzedawcy. Gdy w tych wszystkich obszarach jest dobra współpraca, to biznes zdrowo się rozwija. Życzymy polskim producentom samych sukcesów na najbliższy sezon! – Karl Monahan, Senior Commercial Soft Fruit Manager irlandzkiego Keelings’a.
- W zeszłym roku zaczęliśmy eksportować polskie borówki do Azji i byliśmy pod wrażeniem ich jakości i rozmiaru, który w Azji stanowi bardzo ważny czynnik. Także smaku – są bardzo słodkie. To miało bardzo dobry wpływ na rynek i moim zdaniem eksport polskich borówek do Azji ma dużą przyszłość – Jose Vottero, Managing Director Fruit X Asia w Malezji.
- 30 minut to fantastyczny czas. To wspaniale, że udaje się Wam osiągnąć taki czas. W ten sposób naprawdę można zachować świeżość owocu. Życzę polskim plantatorom, aby kontynuowali dobrą robotę, którą robią. Bo ta praca daje efekty. Dzięki niej osiągacie najwyższe standardy, jeśli chodzi o borówki. I dlatego jesteście najlepsi. Wszystkiego najlepszego dla polskich plantatorów! – Fernando Carvalho, General Manager portugalskiego Silicarios.
Wspólnie promujemy nasze standardy produkcji. Po targach w Berlinie jedziemy do Tokio, później będą Konferencja Borówkowa w Polsce i Rotterdam, prezentacja naszej inicjatywy na Global Berry Congress. To jest praca, którą musimy wykonać po to, żeby wzmocnić jeszcze bardziej sukces polskiej borówki – mówi Dorota Zęgota, pomysłodawczyni projektu Polish Berry Cooperative, zarządzająca Podkarpacką Grupą Producentów Borówki Elliot. Zarówno w Elliot, jak i PBC odpowiada za handel, marketing i kwestie administracyjno-prawne, aktywnie uczestniczy w tworzeniu całej strategii rozwoju inicjatywy.
materiał prasowy Polish Berry Cooperative
To dopiero pierwszy krok Polish Berry Cooperative, wraz z którym polskie borówki zdobywają rynek Europy i świata. Oby kolejne były równie spektakularne. (Red)