W UE zwiększa się sprzedaż deserowych owoców jagodowych

truskawka, odmiany truskawek

Jak podaje Ben van der Most z firmy Driscoll’s miniony rok zakończył się wzrostem popytu na owoce jagodowe, a ogólny trend dotyczący sprzedaży tych owoców deserowych jest dobry.

W takich krajach jak USA czy Wielka Brytania, widać, że owoce jagodowe są obecnie znacznie częściej oferowane w supermarketach i przez znacznie dłuży czas w roku. Pozytywnie na rynek mogą także wpłynąć liczne działania promujące spożycie tych owoców, które w najbliższym czasie będą realizowane w innych krajach w Europie.

W przypadku opóźnionych dostaw owoców borówki wysokiej na rynek europejski i stale rosnącej konsumpcji na te owoce, można było w ostatnich tygodniach sprzedaży tych owoców uzyskać dobre ceny. Z uwagi na niskie temperatury na początku zimy w Egipcie i Maroku, opóźniły się także dostawy truskawek na europejski rynek w grudniu, co wpłynęło pozytywnie na ceny i popyt na truskawki produkowane w holenderskich szklarniach. Dodatkowo, konsekwentna polityka firmy Driscoll jeśli chodzi o jakość i ciągłość dostaw wysokiej jakości owoców procentuje rosnącą sprzedażą, gdyż konsumenci chętnie wracają po zakupione owoce oferowane pod tą właśnie marką. Wszystko to pokazuje, że oferując wysokiej jakości produkt, nie tylko ładnie wyglądający i dobrze zapakowany, ale również smaczny można liczyć na wzrost konsumpcji.

Ben van der Most uważa, że owocem, przed którym rysują się bardzo duże perspektywy jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży owoców są jeżyny. W przypadku tego gatunku oczekuje się, że wprowadzenie nowych odmian, których owoce mają być oferowane na europejskim rynku już marcu pozwoli zwiększyć sprzedaż i tych owoców. W opinii przedstawiciela firmy Driscolls, rosnący areał uprawy truskawek w ogrzewanych szklarniach jeśli nie będzie zbyt duże może pozytywnie wpłynąć na ciągłość dostaw dobrej jakości owoców, co w przyszłości pozwoli na dalszy rozwój tego rynku. Bardzo ważne jest tutaj również dobra współpraca między producentem a handlowcem i zrozumienie wzajemnych potrzeb. W przypadku takiej firmy jak Driscoll’s, dodatkowym atutem we współpracy z handlowcami jest możliwość oferowania owoców jagodowych praktycznie przez cały rok, dzięki plantacją rozlokowanym w różnych strefach klimatycznych na całym świecie. Duże szanse przed rozwojem tego rynku i sprzedaży owoców widzie się w takich krajach jak Chiny czy Indie.

Źródło: mat. prasowe firmy Driscoll’s

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.