Połączone targi BIOFACH i VIVANESS 2019 odbywały się w tym roku w Norymberdze (13-16 luty) po raz 30-ty i zgromadziły 3 273 wystawców. Są one doskonałą okazją do prezentacji i promocji produktów ekologicznych oraz wszelkich innych produktów pochodzenia roślinnego. Wśród wystawców nie zabrakło  tym roku również uczestników z Polski. Ci zaś zaprezentowali m.in. nowatorskie produkty na bazie jagody kamczackiej, osiągając sukces w postaci nagrody Best New Product Award BIOFACH 2019.

Tegoroczne targi Biofach odsiedziło blisko 50 000 zwiedzających, a wśród wystawców nie zabrakło polskich firm. Wśród nich obecna była spółka z Łodzi – Nutracevit. Posiada ona własne plantacje jagody kamczackiej oraz zajmuje się produkcją wyrobów na ich bazie. Jednym z nich jest BIOHASKAP ®Vitality haskap  – tłoczony na zimno sok z owoców jagody kamczackiej, który znalazł się na podium konkursu Best New Product Award BIOFACH 2019. BIOHASKAP ®Vitality (haskap) startował w konkursie na Novelty Stand w kategorii napoje. W samych sokach startowało kilkanaście produktów największych niemieckich firm. Mieliśmy prawie 100 konkurentów z całego świata: herbaty, likiery, wódki, zupy do picia, jogurty, soki. I to my dostaliśmy nagrodę Best New Product Award BIOFACH 2019, nasz sok z jagody pokonał wszystkich! – mówi z dumą Małgorzata Jaszyk  wiceprezes Nutracevit. Produkt polskiej firmy to sok produkowany z owoców jagody kamczackiej, tłoczony na zimno, o bardzo intensywnym ciemno-rubinowym kolorze, lekko słodki.

Wszystko się idealnie złożyło, bo jagoda dopiero co w grudniu dostała rejestrację jako tradycyjna żywność z Japonii, więc mogliśmy wszystkim opowiadać o nowym owocu zarejestrowanym w Unii Europejskiej. Zdobyliśmy nagrodę, jesteśmy z bratem bardzo szczęśliwi i dumni – mówi Małgorzata Jaszyk, dodając – Myślę również, że osiągnęliśmy coś o wiele bardziej cennego. Pokazaliśmy Europie, że z owoców jagody kamczackiej, uznawanej za jeden z najzdrowszych w gronie wszystkich jagodowych, można produkować wartościowe i cenne produkty. I to dla nas największy sukces.


Wydaje się zatem, że firma Łodzi przetarła pewne szklaki do sukcesu jagody kamczackiej. Dzięki takim działaniom i dotarciu do opinii i gustów konsumentów, zapewne uda się zagospodarować owoce haskap z polskich plantacji. Pozostaje mieć życzenie, czy wręcz marzenie, by ich nawet brakowało …

Dziękujemy za fot. firmie Nutracevit

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here