Producenci powinni pokazywać produkcję




Sam doskonałej jakości owoc w sklepie to za mało. Konsumenci chcą wiedzieć jak rośnie i kim są ludzie, którzy go produkują. Pozornie bowiem przedmiotem wymiany na rynku są „kilogramy”, tak naprawdę sprzedajmy i kupujemy „obietnice”. Nasze zobowiązanie dostarczenia korzyści, wielowymiarowej jakości i walorów. Producenci muszą zdawać sobie z tego sprawę.

Komunikatem, jaki wysyłają konsumentom, jest wszystko, w tym brak komunikacji. Wielka tu rola prasy branżowej, która nie ogranicza się do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Prasa branżowa w branży jagodowej odegrała i odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości polskich plantatorów.
Najbardziej mi się podoba, że w ogóle się zaczęła ta promocja borówki. Bo przez wiele lat wszelkie działania promocyjne były skupione na innych owocach. A owoce borówki troszeczkę były niedoceniane. Fajnie, że powstała ta inicjatywa. Tutaj duży ukłon w stosunku do dziewczyn, że one się podjęły tego. Oczywiście wspieramy i staramy się jak najbardziej dopingować je w tych działaniach. Już słychać ten oddźwięk. Ja osobiście, też od osób niezwiązanych kompletnie z branżą, słyszę pozytywy, wynikające z promocji. Widać ją w dużych miastach, pojawiają się promocyjne akcenty, w restauracjach czy przy innych okazjach. Bardzo, bardzo, pozytywny feedback – mówi Dominik Woźniak, Prezes Rajpol Trade.

Podoba się pokazanie całej produkcji. Czyli nie tylko sam owoc, jako finał, ale też cały wysiłek włożony w produkcję, czyli od zimy, jak to się dzieje, że ten owoc powstaje, że pszczółki latają, zapylają itd. Zbiór. Więc to jest też fajne takie poznanie całego procesu. Żyjemy w takich czasach, że dzieci myślą, że mleko robi się w fabryce, więc może niektórzy mają takie same mniemanie o owocach, że to gdzieś jakaś fabryka, się zbiera i pakuje się samo i wychodzi. Nie jest tak. Tu widać, że musi być włożona ludzka praca, serce. Także jest to taka edukacja od podstaw. Ona jest bardzo ważna – dodaje Woźniak.

Ważną rolę w budowaniu świadomości plantatorów owoców jagodowych odgrywa prasa branżowa.

Zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie i łamy brasy branżowej. Wiele fanpages na bieżąco pokazuje wysiłek producentów borówki. Zapraszam Państwa bardzo serdeczne, opowiedzmy o naszych plantacjach. Prostym językiem, w konwencji, którą jako branża mamy już wypracowaną. Zapraszam do zakupu koszulek-cegiełek (sklep.jagodnik.pl). Pokażmy siłę natury, nasz szacunek dla niej i umiejętność współpracy z nią. Pokażmy nasze rodziny, współpracowników, naszą pasję i doświadczenie. Pokażmy całą produkcję, kolejne prace, których suma decyduje o końcowej jakości owoców. Jako plantatorzy jesteście Państwo ambasadorami jakości polskiej borówki – podsumowuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Nowe LICZNIKI do pobrania na jagodnik.pl/liczniki. KOSZULKI edycji 2018 do kupienia w sklep.jagodnik.pl

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”







Poprzedni artykułKomunikat jagodowy Bayer z dnia 8 maja – czarna porzeczka
Następny artykułKomunikat jagodowy Bayer z dnia 8 maja – truskawki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj