Polska! Niebiesko-czerwoni!

Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej są częścią kampanii „LATO z BORÓWKAMI” realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Kampania umożliwia kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów. Celem kampanii jest promocja spożycia i walorów zdrowotnych borówki. Wspólny projekt jest okazją do promowana współpracy i sukcesów polskich plantatorów.

Wygrani przed pierwszym gwizdkiem

– Niesamowita inicjatywa, która łączy i promuje to, co najlepsze – nasze wartości, sukcesy, smak i walory owoców. Mam ogromną nadzieję, że to początek nowoczesnego, pomysłowego promowania naszej dumy, jaką są polskie owoce jagodowe. Doceniam pomysł, jest w nim aktywność, wspólnota i świetna rozrywka – mówi Rafał Szmit, Prezes Organizacji Producentów FruVitaLand, kapitan reprezentacji producentów malin.

– Bez względu na rezultat, najważniejsza jest promocja polskich owoców, w tym owoców jagodowych. Jagodowe wygrały już w tym momencie. Reszta to tylko wspaniała zabawa wśród przyjaciół – mówi Albert Zwierzyński z firmy Doradca Jagodowy, członek ekipy polskiej truskawki.

– Chodzi o to by wygrywać, nie tylko grać. Mamy ku temu wszelkie atuty. Polacy są świadomi jakości rodzimych produktów, a polskie warzywa i owoce są znakomitej jakości. Nieskażone środowisko jest dziś naszym wielkim atutem, pozwala produkować żywność, która jest zdrowa i ma smak. Inicjatywa plantatorów borówki idzie krok dalej. Pokazuje jak wiele można zrobić razem, szukając wspólnych celów i umiejętnie się przy nich organizując. Samo zaufanie jakim obdarzyli się wszyscy jest wartością. Pokazuje też, że potrzeba nowych pomysłów – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

– Potrzeba nam pomysłów na wyrwane ludzi z pułapki truizmu. Warzywa i owoce są zdrowe, borówka jest bardzo zdrowa – wszyscy o tym wiemy, przez to samo stwierdzenie jest truizmem. To stwierdzenie prawdziwe, znane wszystkim, przez to już nie odkrywcze, zbyt mało angażujące. Kibicujemy integracji jagodowych, ale z tyłu głowy jest ten cel największy. Dać impuls wielu ludziom, by jedli więcej warzyw i owoców, bo bez tego nie wygramy. A przecież lubmy wygrywać – dodaje Prezes Boguta.

– Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. W tym środowisku nie brakuje osób zaangażowanych. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie. Teraz łączymy siły i wszyscy mamy w tym dużą przyjemność. Rzeczywiście wydaje się, że wszyscy wygraliśmy jeszcze przed pierwszym gwizdkiem” – dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek, w roli trenera reprezentacji czarnych porzeczek.

Jak to robi Fundacja Promocji Polskiej Borówki?

– To co robi Fundacja, to jest świetny pomysł. Promować polską borówkę nie tylko w Polsce, ale też zagranicą. Coraz więcej ludzi dowiaduje się, o tym, że borówka jest zdrowa, że ma dużo zalet. To, że dużo ludzi dowiaduje się, że polscy producenci są wiodącymi producentami na świecie. Ta wiedza nie jest de facto bardzo popularna w Polsce – Tomasz Szydłowski, plantator z Małopolski.

– Powinniśmy podkreślać, i być dumni z tego, że produkujemy takie dobre i zdrowy produkt. I powinniśmy brać czynny udział w tej inicjatywie. Po co? Też po to by społeczność lokalna wiedziała, że może nabyć ten produkt od producenta, który jest z ich okolicy – dodaje Szydłowski.
Marka: Polska

Więcej o promocji polskiej borówki na stronie www.latozborowkami.pl

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here