Polish Berry Cooperative promuje polską borówkę podczas Global Berry Congress

Global Berry Congress odbywa się dniach 19-21 marca w Rotterdamie. To najważniejsze coroczne wydarzenie branży jagodowej. Spotykają się tu wszyscy członkowie globalnego łańcucha dostaw. Plantatorzy, dostawcy, importerzy, dystrybutorzy i detaliści, 400 kluczowych osób z 36 krajów.

Kongres rozpoczęło przyjęcie, na którym goście z całego świata mieli okazję degustować borówkowe piwa SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse i ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro. Uwarzyli je we Wrocławiu piwowarzy Browaru Stu Mostów i plantatorzy Polish Berry Cooperative – polscy liderzy eksportowej ekspansji i promotorzy branżowej współpracy.

Przed nami omówienie źródeł sukcesu owoców jagodowych i nowe trendy w szybko rozwijającym się sektorze. Liczymy na ciekawe dyskusje na temat technologii produkcji, marketingu i sprzedaży – mówi Dariusz Zęgota, odpowiedzialny za zapewnienie jakości w Podkarpackiej Grupie Producentów Borówki ELLIOT, która jest częścią Polish Berry Cooperative.

Na pewno pojawi się temat nowych regionów produkcyjnych oraz wpływu Brexitu na eksport owoców jagodowych, w tym z Polski – mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży Polish Berry Cooperative.

Osobiście liczę na to, że zostanie poruszony temat wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć w przyszłości na rynku owoców jagodowych. Takim wyzwaniem jest wzrost światowej produkcji borówki i związana z tym konieczność intensyfikacji działań promocyjnych ukierunkowanych na wzrost spożycia tych owoców – mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek PBC.

Zmiany w borówkowym świecie nabrały tempa. O globalnej eksplozji produkcji niebieskich jagód wiele mówiło się już podczas tegorocznej Konferencji Borówkowej w Polsce. Oto nasza pierwsza relacja http://jagodnik.pl/konferencja-borowkowa-2018-bogata-oferta-firm-fotogaleria-cz-1/ Okresy w roku, gdy jeden kraj dominował w światowej podaży owoców borówki też powoli odchodzą w przeszłość.

Najważniejszym wyzwaniem jest zrównoważony rozwój rynku. Brak pozostałości środków ochrony roślin, wysoka jakość dla konsumentów, rozwój produkcji, która nie wyprzedza rozwoju popytu oraz problem siły roboczej i plastikowych opakowań. To są wyzwania, które dotyczą całego świata. Polska postrzegana jest jako kluczowy dostawca borówki na wymagające rynki. Naszym atutem jest jakość, produkcja na terenach czystych ekologicznie, ręczny zbiór i współdziałanie plantatorów. Wypracowywane najwyższe na świecie standardy produkcyjne, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

Nowy, opracowany w Polsce, standard zbioru jest promowany wśród polskich plantatorów i wzbudza zainteresowanie za granicą. W ubiegłym roku branżowa prasa opisywała ekspansje polskiej borówki w Azji i edukację konsumentów w Polsce, w tym promocję daty rozpoczęcia sezonu, 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki, czyli World Day of Polish Blueberries.

Polskie piwa degustowane w Rotterdamie

Goście Kongresu mieli okazję spróbować dwóch bardzo popularnych piw. Pierwszym był SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse to pierwsze piwo warzone przy udziale plantatorów borówki. Historyczny styl jasnego, kwaśnego piwa, którego renesans zawdzięczamy piwowarstwu rzemieślniczemu z dodatkiem odmiany Chandler, borówek schłodzonych zaraz po zerwaniu na plantacjach Polish Berry Coopertive. Efekt połączenia dwóch rewolucji – świeżego myślenia rzemieślniczych piwowarów i polskich plantatorów. Jego premiera odbyła się w lutym, na tegorocznych targach Fruit Logistica w Berlinie.

ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro. Kolejny niesamowity pomysł – borówkowe piwo na azocie. Tradycyjne piwo z wysp ożywione dodatkiem borówek słodkiej odmiany Rubel. Połączenie aromatów gorzkiej czekolady i słodycz borówki skontrowane palonością pochodzącą od słodów. Aksamitna tekstura za sprawą azotu zastosowanego do wysycenia piwa. Innowacyjne piwo, efekt kooperacji Browaru Stu Mostów i Polish Berry Cooperative. Oficjalne piwo VI Konferencji Borówkowej, na którą w marcu zjechało się ponad 900 plantatorów. To była największa borówkowa konferencja na świecie – http://jagodnik.pl/konferencja-borowkowa-2018/

Browar Stu Mostów jest polskim liderem w eksporcie i ilości międzynarodowych kooperacji. Współpracuje z czołówką europejskich browarów, są wśród nich m.in. Camba, Jopen, De Molen, Naparbier, Brewski, Galway Bay, Siren. Browar od lat buduje też most pomiędzy piwem i owocami. Jest dziś jednym z bardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek. Browarnicy mówią jak cenne jest doświadczenie plantatorów, wiedza na temat walorów i odmian.

Piwo rzemieślnicze, podobnie jak borówki, jest dziś naszą eksportową wizytówką. Obie branże łączy jakościowe podejście i produktowa innowacyjność. Borówkowe piwo nagazowane azotem jest dobrym tego przykładem. Więcej o oficjalnym piwie VI Konferencji Borówkowej na http://jagodnik.pl/oficjalne-piwo-vi-miedzynarodowej-konferencji-borowkowej

źródło: materiał prasowy Polish Berry Cooperative