Opakowanie wydłużające shelf life owoców




Brytyjska sieć supermarketów Morrisons, czwarta największa w UK z ponad 11% udziałem w tamtejszym rynku, zamierza sprzedawać deserowe owoce w innowacyjnych opakowaniach. Wyzwaniem dla sklepów jest utrzymanie tego typu produktów w dobrej kondycji przez odpowiednio długi czas by mogły zostać sprzedane i skonsumowane przez nabywcę. Opakowanie wydłużające shelf life ma być pomocne w tym zakresie. Jego dostawcą będzie firma It’s Fresh!.

Składnik pochłaniający etylen

Za sukcesem nowego konceptu ma stać składnik wdrukowywany w opakowanie. Jego właściwość absorpcji etylenu ma przyczynić się do wydłużenia okresu trwałości pozbiorczej towaru w opakowaniu. Pierwsze próby będą przeprowadzone z owocami jagodowymi. Według It’s Fresh, testy wykazały, że nowa technologia jest bardziej wydajna i przyjazna dla środowiska niż jakiekolwiek inne alternatywne metody stosowane obecnie. Jest  nieinwazyjna i może być stosowana w opakowaniach różnego typu. Współzałożyciel firmy Simon Lee przewiduje, że rynek świeżych owoców wciąż będzie się rozwijał. W jego ocenie mieszkańcy UK bardzo chętnie kupują duże ilości deserowych jagód i trend ten będzie jedynie przybierał na sile. Niepokój w branży budzi jednak ilość marnowanego pożywienia. Straty notowane są w wielu ogniwach łańcucha logistycznego. Przedsiębiorca wierzy, że rozwiązanie zaproponowane przez It’s Fresh! ograniczy powstawanie odpadów powstałych wskutek psucia się owoców w obrocie.

Rozliczne korzyści

Rynek świeżej żywności potrzebuje opakowań. Koncepcja It’s Fresh! ma przyczynić się do zmniejszenia marnotrawstwa żywności. To z kolei zmniejszy ogólną ilość potrzebnych opakowań, ponieważ produkty dłużej i efektywniej będą zużywane. W tym tygodniu firma It’s Fresh! ogłosiła również wyniki ostatniej serii prób, które pokazują, w jaki sposób jej technologia może przedłużyć shelf life przede wszystkim truskawek, ale i innych jagód oraz czereśni i bananów podczas przechowywania i transportu. Niezależne badania przeprowadzone dla Carrefour we Francji wykazały, że technologia It’s Fresh! poprawiła jakość i trwałość truskawek o prawie 50 procent. Ostatnie próby w Polsce pokazały zaś, że po przechowywaniu borówek przez okres 6 tygodni straty były o 40% mniejsze wobec tradycyjnie stosowanej metody przechowalniczej. Doświadczenie zrealizowane w Grecji wydłużyło shelf life czereśni średnio o 3 dni. Testy na bananach w Australii, gdzie duże odległości w transporcie krajowym sprawiają, że niektóre partie owoców nie są przyjmowane do sprzedaży detalicznej, wykazały że rozwiązanie It’s Fresh wydłuża żywotność owoców o dwa do trzech dni.

Źródło: http://www.fruitnet.com









Poprzedni artykuł’Dickens’ i 'Crimson Treasure’ – nowe odmiany truskawek i malin
Następny artykułJagodnik 1/2019 już w sprzedaży

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj