Nowe możliwości dla plantatorów truskawek

Pierwsza z tegorocznych Akademii Uprawy Truskawek odbywała się w Gnieźnie, może jest to region, który tradycyjnie nie jest kojarzony z uprawą truskawki, warto jednak wiedzieć, że w Wielkopolsce znajduje się wielu producentów najwyższej jakości deserowych owoców truskawki. Tegoroczne szkolenie było więc okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami i rozwiązaniami stosowanymi w uprawie truskawek ze szczególnym uwzględnieniem wymagań stawianych uprawie odmian powtarzających owocowanie. Gnieźnieńska AUT była także doskonałą okazją do zapoznania się z rozwiązaniami oferowanymi dla tego sektora przez firmę Osadkowski SA, współorganizatora tego szkolenia.

Korzyści płynące ze współdziałania

W warunkach globalizującego się rynku coraz dobitniej uwidacznia się pewna tendencja: więksi producenci mają większe szanse na przetrwanie i rozwój, mali są wypierani lub ich działalność często  spychana jest na krawędź ekonomicznej opłacalności. Cóż zatem pozostaje osobom, które nie mają warunków do rozwinięcia produkcji na dużą czy wielką skalę? Wygląda na to, że receptą na przystosowanie się do zmieniających się realiów rynkowych jest konsolidacja mniejszych gospodarstw w większe, prężnie działające organizacje producenckie.

Za interesującą inicjatywę należy uznać powołanie Grupy Truskawkowej Osadkowski SA. Powstała ona w 2013 roku. Jest to projekt, który od samego początku realizowany był przy zaangażowaniu dr hab. Zbigniewa Jarosza z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, jednego z wiodących polskich specjalistów do spraw uprawy truskawek. Początki były skromne, gdyż aktywnością objęto jedynie grupę 12 plantatorów z rejonu Warki i Chynowa. Zainteresowanie, jakie wzbudziła działalność GT sprawiła jednak, że w kolejnych sezonach można było obserwować dynamiczny jej rozwój. I tak w 2014 roku w grupie było już 78 uczestników reprezentujących kluczowe dla krajowej produkcji truskawki rejony kraju, a w 2015 roku liczba członków osiągnęła liczbę 156 na terenie całej Polski. Obecnie liczebność Grupy wynosi ok. 500 osób i wciąż jest otwarta dla wszystkich chętnych. Grupa Truskawkowa Osadkowski SA to system przekazywania informacji i komunikatów, a więc tego co najwartościowsze – wiedzy – jaką pracownicy naukowi oraz wybitni polscy eksperci dzielą się z producentami owoców. Specjaliści z firmy Osadkowski SA przesyłają informacje bezpośrednio do członków Grupy Truskawkowej. Na ten sezon zmienione zostały zasady przystępowania do systemu doradczego. Plantator będzie mógł zapisać się do Grupy poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie internetowej. Otrzyma on od nas login i hasło, będzie również poprzez e-mail i SMS informowany o nowych wydarzeniach w Grupie Truskawkowej. Osoba przystępująca do Grupy Truskawkowej Osadkowski SA uzyska dostęp do komunikatów oraz relacji multimedialnych z ważnych wydarzeń i wizyt na plantacjach – mówił w Gnieźnie Albert Zwierzyński z firmy Osadkowski.

Albert Zwierzyński z firmy Osadkowski informował m.in. o działaniach realizowanych w tym roku dla producentów truskawek w ramach Grupy Truskawkowej

Zbierz plon nagród

Firma Osadkowski SA ma interesujące oferty nie tylko dla członków Grupy Truskawkowej. Otwarty konkurs, skierowany do wszystkich, nosi nazwę „Zbierz plon nagród”. O szczegółach dotyczących tego programu informował w Gnieźnie Artur Śliz z firmy Osadkowski. Rusza on 15 marca i potrwa przez 5 miesięcy. Aby wziąć w nim udział należy zakupić jeden z objętych promocją produktów, czyli Barrier, co najmniej 10 l, AminoQuelant (Ca, Mg, K low pH) min. 15 l lub H-850 w ilości min. 10 l. Należy następnie wypełnić kupon konkursowy wpisując wymyślone hasło dla jednego z produktów biorących udział w promocji. Ostatni krok to przesłanie kuponu wraz z dowodem zakupu do siedziby organizatora konkursu najpóźniej do dnia 15.08. wraz z dopiskiem „Zbierz Plon Nagród”. Można też zostawić je w sklepie w którym dokonano zakupu. Organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody dla tych uczestników, których pomysły zostaną uznane za najciekawsze. Są to:

– 3 telefony Hammer Iron 2 o wartości 500 zł

– 2 bony podarunkowe TravelPass Premium o wartości 750 zł

– 1 laptop Lenovo IdeaPad – to nagroda główna, której wartość wynosi 2500 zł

Artur Śliz omówił zasady promocji na wybrane produkcty z oferty firmy Osadkowski

Aby docenić zaangażowanie każdego uczestnika konkursu przewidziano nagrody gwarantowane. Są one dostosowane do wielkości zakupu. Nagrody I stopnia (zakup Barrier 10 l, AminoQuelant Ca, Mg, K Low pH lub H-850 10 kg) to zbierak do jabłek lub koszulka Polo Slazenger – przygotowano 300 sztuk. Nagrodami II stopnia (za zakup preparatów Barrier 25 l lub AminoQuelant Ca, Mg, K Low pH 35 l lub H-850 25 kg) jest zestaw ochronny do oprysków lub roczna prenumerata czasopisma „Jagodnik”. Tych nagród w konkursie jest łącznie po 50. Serdecznie zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w konkursie. Nagrody są atrakcyjne, doceniamy kreatywność i zaangażowanie plantatorów, którzy stosują oferowane przez nas produkty – informował Artur Śliz, podczas Akademii Uprawy Truskawek w Gnieźnie.