Dzień Polskiej Borówki jest inicjatywą plantatorów. Zadaniem jest integracja plantatorów oraz innych uczestników rynku (organizacje, samorządy, biznes). Celem – promocja spożycia świeżych i przetworzonych owoców borówki. W tym celu założona została Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Założyliśmy Fundację, by zorganizować „Dzień Polskiej Borówki 2017”, rozwinąć ten projekt, znaleźć dla niego partnerów i bardziej zdecydowanie popularyzować nasze cele – mówi Katarzyna Grzegrzółka – Parafiniuk, koordynująca działania związane z promocją daty 1 lipca – Dnia Polskiej Borówki. Po co to wszystko? By promować polskie borówki wśród konsumentów. Pokazać, że są zdrowe, smaczne, produkowane w zgodzie z naturą.

Cele inicjatywy 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki:

  • Cel generalny: edukacja konsumentów, budowa rynku i obrona rentowności poprzez wzrost świadomości walorów i wiedzy o tym, na czym polega i ile wysiłku wymaga produkcja.
  • Cele marketingowe: świadomości walorów owoców „XXI wieku” i 9 miesięcy naszej pracy na plantacjach poprzedzającej zbiór, budowa wizerunku profesji i klimatu w branży, z której Polacy mogą być dumni.
  • Cele handlowe: rozciągnięcie tzw. górki „bluecropowej” poprzez budowanie popytu już w lipcu (sieci handlowe komunikują tylko cenę i tylko w sierpniu, w okresie największej podaży owoców).
  • Cele medialne: borówka w mediach informacyjnych 1 lipca. Docelowo: obecność borówek w lipcu w mediach lifestylowych (magazynach sprzedawanych już w końcu czerwca, redakcyjnie opracowywanych w maju).

Fundacja Promocji Polskiej Borówki została założona po to by promować borówkę, w tym jej walory zdrowotne. Celem Fundacji jest również wspieranie rozwoju producentów owoców borówki wysokiej w Polsce oraz promocja wiedzy o uprawie, niezbędnej by produkować wysokiej jakości owoce borówki.

Przez działania te chcemy umacniać sprzedaż owoców borówki na polskim rynku, gdzie spożycie ich dużo mniejsze w porównaniu do innych krajów Europy zachodniej. W Polsce borówka jest stosunkowo „młodym owocem”, dlatego potrzebne są działania, które przekonają konsumentów, że jest to bardzo wartościowy i smaczny owoc – dodaje Katarzyna Grzegrzółka – Parafiniuk.

W ramach tegorocznych działań dystrybuowane są wśród producentów liczniki, odliczające czas do Dnia Polskiej Borówki, jak również prowadzana jest sprzedaż koszulek cegiełek, które mają wspomóc realizację zaplanowanych na ten rok działań (kliknij ten link i kup koszulkę-cegiełkę).

Zapraszamy każdego, kto chciałby się zaangażować i wesprzeć Fundację finansowo. Więcej o planowanych w najbliższym czasie aktywnościach na łamach Jagodnika i w specjalnej zakładce http://jagodnik.pl/dzien-polskiej-borowki/

Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Numer konta: 58 1930 1712 2540 0578 2288 0001

Kontakt: Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk

+48 606 717 271, dzienpolskiejborowki@gmail.com