Borówka we współpracy z naturą

Produkcja borówki jest nastawiona na współpracę z naturą, dlatego są to owoce bardzo zdrowe i smaczne. Partnerstwo z przyrodą to coś, o czym plantatorzy powinni mówić. Ten aspekt jest bardzo wartościowy dla konsumentów. Opowiedzmy o borówkach, jak 4-letniemu dziecku – tymi słowami zapraszamy do tego, by pokazywać piękne plantacje, pasję i wiedzę polskich plantatorów.

Najciekawsze w produkcji borówki jest to, że jest produkowana zgodnie z restrykcyjnymi normami, jednocześnie w zdrowych i czystych siedliskach, które sprawiają, że owoce są zdrowe i bardzo smaczne. Dlatego będziemy starali się wspierać każdą inicjatywę, która buduje tę świadomość wśród producentów oraz konsumentów – mówi Tomasz Domański z Koppert Polska.

Produkcja borówki jest, w porównaniu z innymi owocami, bardzo naturalna. Z borówką jest mało problemów, a producenci starają się – na bazie naprawdę szerokiej wiedzy – produkować borówkę w sposób jak najbardziej ekologiczny – dodaje Damian Pawliński, Koppert Polska.

Opowiedzmy o tym, jak wygląda produkcja 

Myślę, że ludzie nie doceniają tego, jak wygląda sama produkcja borówki, bo tego nie wiedzą. Widzą tylko finalny zbiór, dostają w sklepie owoce, a nie wiedzą, że tak naprawdę prowadzenie plantacji to jest dla plantatorów całe życie. Plantatorzy poświęcają naprawdę wiele, wiele lat, na doskonalenie swoich umiejętności. I dla nich najmniejsza katastrofa czy to pogodowa, czy to związana z problemem w zatrudnianiu ludzi to jest sprawa niemalże życia i śmierci. Ludzie nie mają takiej świadomości. Myślę, że dobrze byłoby, gdyby posiadali jeszcze większą świadomość, do czego cały czas dążymy, że my jesteśmy tak przywiązani do swojej ziemi, że dbamy o to, żeby wytworzyć jak najlepszy produkt dla naszych rodaków – mówi Aneta Koter, Gospodarstwo Ogrodnicze Koter.

Świadomość to podstawa, ponieważ my wszyscy związani z branżą rolniczą ponosimy olbrzymie ryzyko i ludzie nie zdają sobie z tego sprawy, co jest zresztą zrozumiałe, ja też nie zdaję sobie sprawy z zagrożeń w innych dziedzinach życia, ale myślę, że powinniśmy się uświadamiać i powinniśmy wspierać siebie nawzajem. I przekonywać się do tego, że jeżeli ktoś kupi mój produkt, wyprodukowany przeze mnie, to ja również bardzo chętnie skłonię się do tego, żeby kupić produkt mojego sąsiada, czy mojego dalszego troszeczkę sąsiada– dodaje Koter.

Konsumenci powinni dowiedzieć się od nas plantatorów, jak wygląda produkcja borówki. Świadomość to podstawa – ten głos pochodzi od samych plantatorów. Formuła naszej promocji jest otwarta, każdy plantator w Polsce może pokazać swoją plantację i to, co decyduje na niej o jakości borówek. Zachęcam Państwa do pokazania jakości produkcji na Waszych plantacjach – Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, plantatorka, siostra i córka plantatorów, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

 

Źródło: Fundacji Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

 Kontakt

Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki, +48 606 717 271, e-mail: dzienpolskiejborowki@gmail.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here