BIOFACH i Vivaness – bogata oferta rozwiązań dla ekologii

W dniach 12-15 luty 2020 odbyły się jedne z największych na świecie targów ekologicznych Biofach oraz Vivaness w Norymberdze. Była to już 31 edycja, która zgromadziła ok 3500 wystawców z całego świata i prawie 50 000 zwiedzających. Niech nie dziwi fakt, że targi trwają aż 4 dni. Ilość kilometrów do pokonania aby zwiedzić wszystkie stoiska i choćby pobieżnie zapoznać się z ofertą powoduje, że jest to całkowicie zasadne.

Wśród wystawców na Biofach królowali producenci ekologicznych artykułów z branży spożywczej. Począwszy od świeżych owoców i warzyw oraz ich przetworów, poprzez pieczywo, nabiał, mięso, ryby, słodycze, przekąski, alkohol, a skończywszy na suplementach diety, kosmetykach, środkach do czyszczenia, maszynach do produkcji czy urządzeniach do pielęgnacji upraw w rolnictwie.

Stoiska odwiedzali przedsiębiorcy, dystrybutorzy, rolnicy i przedstawiciele mediów. Była to jedyna w swoim rodzaju możliwość zapoznania się z najnowszą ofertą firm, trendami w zakresie produktów ekologicznych oraz nawiązania kontaktów biznesowych. W trakcie trwania targów była też możliwość uczestniczenia w wielu panelach dyskusyjnych. Kongres Biofach cieszył się ogromnym zainteresowaniem – dużo ciekawych i ważnych dla branży tematów w jego trakcie zostało poruszonych.

Wśród wystawców z ponad 100 krajów nie zabrakło też polskich akcentów. Nasze stoisko narodowe było co najmniej dwukrotnie większe niż jeszcze rok temu, Jedyny minus, to lokalizacja hali, która generowała znacznie mniejszy ruch zwiedzających niż hale środkowe dedykowane krajom Europy Zachodniej. Wiele polskich firm zdecydowało się na samodzielne wystawienie, dzięki czemu w większości otrzymali korzystniejsze ulokowanie stoiska.

Producenci świeżych ekologicznych owoców jagodowych (truskawki, borówki, maliny, jagoda kamczacka, jeżyny, porzeczki, itd.) stanowili niewielki odsetek wystawców, co daje sygnał, że jest to wciąż obszar do eksploracji. Warto zastanowić się nad wystawieniem swoich produktów w przyszłych edycjach targów Biofach. Jeśli koszty są za duże dla pojedynczego producenta, to może warto pomyśleć o wspólnym stoisku?

Znacznie większa frekwencja wystawców była wśród przetwórców jagodowych. Dużo było mrożonych owoców, suszonych, soków, liofilizatów, konfitur. Mnogość kolorów, smaków i zapachów. Dużą popularność zyskuje tzw. żywność funkcjonalna, którą są m.in. liofilizowane owoce. Rynek zaczyna doceniać ten innowacyjny sposób przetwarzania żywności, czego dowodem jest coraz większa dostępność tych produktów.

Autor: Anna Litwin, tel. +48 513-648-686, anna@bluehaskap.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here